Informacyjny łącznik między nauczycielami a rodzicami dzieci z gr III "Dzięciołki"

poniedziałek, 10 października 2011

Kosmiczno-jesienne klimaty

PODSŁUCHANE   ;-)

-Wczoraj był deszcz meteorytów- stwierdził od niechcenia Mikołaj, po chwili dodając
-ale nie było ich widać bo było zachmurzenie......
-A co to jest deszcz meteorytów? - zapytała zdziwiona Zosia
-No...normalnie , meteoryty spadają, zapowiadali w telewizji- wyjaśnił Miki

    W poprzednim tygodniu dzieci rozmawiały o zwierzętach żyjących w lesie. Dowiedziały sie ,ze m.innymi borsuk, niedźwiedź i jeż zasypiają przed zimą. Wiedzą ,ze niektóre zwierzęta zmieniają ubarwienie i grubość sierści na czas zimy. Przeliczały żołędzie , orzechy, kasztany w zakresie 1-10. Własnoręcznie rysowały sarnę i wiewiórkę jednocześnie słuchając wierszowanego dyktanda.

Brzuszek - prostokąt,
cztery kreski to nóżki,
szyja i łebek, a na nim dwa uszka.
Oko , ogonek i już pewnie wiecie,
że to sarenka. Co o niej wiecie?    

Koło - to głowa naszej wiewióreczki,
uszka - trójkąty, a przy nich kreseczki,
dwa białe ząbki spod noska wystają,
a oczka ciekawie na świat spoglądają.
Przy brzuszku cztery łapki niewielkie
i ogon do góry wznosi się pięknie.
                                                         Znaja słowa piosenki:

Ruda wiewióreczka po sosence mknie,
ruda wiewióreczko mocno trzymaj się.
Skik, skik , znika w mig
mocno trzymaj się

Leśna wiewióreczka już ucieka w las
leśna wiewióreczka , nie opuszczaj nas
Skik, skik , znika w mig,
nie opuszczaj nas.

    Oglądaliśmy również obrazki : kukułki, sowy, dzięcioła, lisa, borsuka i sarny. Dzieci potrafią podzielić je na rodziny ptaków i ssaków. Zauważają różnice w wyglądzie tych zwierząt oraz sposobie przychodzenia na świat ich potomstwa.

      W najbliższym tygodniu będziemy rozmawiać o owocach z sadu, egzotycznych, o robieniu przetworów i zapasów na zimę.
Chętne dzieci mogą przynieść słoiczek ze spiżarni mamy lub babci....( obiecujemy ,że bez pozwolenia nie będziemy degustować i oddamy eksponaty w całości ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz